ثبت شرکت در قشم

شنبه 28 دی 1398 03:25 ب.ظ


 
جزیره قشم جزوه استان هرمزگان و در تنگه هرمز واقع است که از موقعیت جغرافیایی بسیار استثنایی بهره مند می باشد.این جزیره بین خلیج فارسpersian Golf و اقیانوس هند Indian ocean  قرار گرفته و دارای خط کشتیرانی ساحلی به ایران،عراق،کویت،عربستان سعودی،امارات متحده عربی و عمان می باشد و خط هوایی از فضای جنوب جزیره قشم عبور می نماید.جزیره قشم دروازه خروجی نفت خلیج فارس نیز می باشد که نفت جهان از آن عبور می کند و نسبت به جزایر دیگر خلیج فارس دارای امتیاز و رجحان بیشتری می باشد.جزیره قشم در اجرای قانون منطقه آزاد می توانند از نظر اقتصادی بازار مهمی برای کل جمعیت ایران و کشورهای منطقه باشد.

- فرآیند ثبت شرکت در انگلستان

- چگونه شرکت ثبت کنیم ؟

زیرا با جذب سرمایه های خارجی و سرمایه گذاری مشترک با قراردادهایی مانند join-venture و استفاده از نیروی کار انسانی ارزان می توان امکانات تامین نیازهای مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی و ساخت قطعات و تجهیزات و صنایع دستی را فراهم ساخت.همچنین با استفاده از مدیریت شایسته،تمام کردن کالا با قیمت ارزان و قابل رقابت در مقابل کالای مشابه،تبدیل مواد خام به کالاهای واسطه و محصولات نهایی،می توان درآمد ارزی قابل توجهی برای کشور فراهم ساخت.احداث پل بین جزیره قشم و ساحل استان هرمزگان و ایجاد چند اسکله بزرگ به منظور پهلوگیری کشتی های با تناژ بالا،طرح جالبی است که مزایای آن ایجاد مسیری برای لوله آب،گاز،کابل برق،ریل راه آهن و جاده ترابری می باشد.در ضمن چنین مسیری برای ترانزیت کالا از خلیج فارس به آسیای میانه و کشورهای مستقل مشترک المنافع می تواند درآمد اقتصادی قابل توجهی برای کشورمان ایجاد کرده و موجبات اشتغال را برای بیکاری فراهم سازد.
-چگونگی ورود و خروج سرمایه
به موجب ماده 20 ق.ا.م آ ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی در منطقه قشم آزاد می باشد.کل اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات اعم از ایرانی و خارجی و سازمان های بین المللی حق دارند با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم،به طور مستقل یا با مشارکت یکدیگر در آن منطقه سرمایه گذاری نمایند.بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی آئین نامه اجرایی آن مصوب 1381 سرمایه تبعه خارجی در ایران به وسیله دولت ایران تضمین گردیده و دولت مکلف است در موردی که به موجب قانون خاص،از سرمایه تبعه خارجی سلب مالکیت کرده یا آن را تصرف و یا ملی نماید،خسارت وارده را جبران کند و سرمایه گذار خارجی می تواند ظرف 1 سال از تاریخ سلب مالکیت یا تصرف و یا ملی شدن،تقاضای جبران ضرر و زیان وارد به خود را به هیات سرمایه گذاری خارجی مستقر در وزارت اقتصادی و دارایی تقدیم کند.این قانون در مورد تاجر ایرانی که سرمایه کسب شده خود را از خارج به ایران وارد نموده نیز حاکم می باشد.خروج سرمایه و سود حاصل از آن طبق قانون مزبور از منطقه آزاد،منع قانونی ندارد.حقوق مالکیت فکری مانند علایم،اختراعات،طرح های صنعتی و نام تجارتی که به نام سرمایه گذار خارجی در ایران به ثبت رسیده است مورد تضمین می باشد و اختلافات قراردادی بین سرمایه گذار خارجی و ایرانی بر اساس قرار داد حل و فصل می گردد.
زمین در منطقه آزاد قشم به سرمایه گذار خارجی به صورت اجاره واگذار می شود.ولی سرمایه گذار ایرانی می تواند علاوه بر خرید زمین یا اجاره آن و تعیین نوع فعالیت نسبت به اخذ مجوز اقدام نماید.
ثبت مالکیت فکری
ثبت شرکت موسسه،علائم،اختراعات یا طرح های صنعتی در منطقه آزاد قشم مجاز می باشد و مالکیت حقوق حاصل از آن ها و یا امتیازات راجع به قراردادهایی مانند دانش فنی،فن آوری و غیره مورد تضمین دولت می باشد.
معافیت مالیاتی
تاجر خارجی اعم از شخص حقیقی یا حقوقی و ایرانی که با ارز خارجی به فعالیت های اقتصادی در منطقه قشم می پردازد از تاریخ بهره برداری به مدت 15 سال از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می باشد.
تاسیس بانک ایرانی و شعبه بانک خارجی در منطقه آزاد قشم
متقاضی می تواند درخواست خود را در مورد تاسیس بانک ایرانی یا شعبه بانک خارجی به سازمان آزاد قشم تبدیل نماید که پس از تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصویب شورای عالی مناطق آزاد مجوز لازم صادر می گردد.همچنین تاسیس صرافی در قشم پس از کسب مجوز از منطقه آزاد امکان پذیر می باشد.
به طور کلی در مناطق آزاد ایران ارز با منشاء خارجی و ارز با منشاء داخلی تفاوتی ندارد.بانک مجاز است در منطقه بدون استفاده از ارز دولتی اقدام به گشایش اعتبار اسنادی letter of credit نماید بقیه عملیات بانکی از قبیل پایاپای جهت انجام مبادلات بانکی طبق دستورالعمل های مربوط صورت می گیرد.
عوارض گمرکی و مقررات صدور برگ سبز
تولید کننده در منطقه آزاد باید مطابق با درصد ارزش افزوده کالای ساخته شده در منطقه را با پرداخت عوارض گمرکی جزو واردات به کشور محسوب و بقیه محصولات تولید شده را به عنوان صادرات به خارج از کشور منظور نماید.هر مسافر یک مرتبه در سال می تواند از کالاهای همراه خود از قبیل وسایل مسافرت و اشیاء شخصی از پرداخت  حقوق گمرکی و سود بازرگانی به میزان ارز تعیین شده به شرط غیر تجاری بودن از خارج به داخل کشور انتقال دهد همچنین می تواند با دریافت برگ سبز کالا تا میزان ارز مجاز،همراه داشته باشد.
به طور خلاصه ورود کالا به منطقه آزاد از حقوق گمرکی و عوارض -5/1% شهرداری-5/1% مالیات-با رعایت این آیین نامه معاف می باشد.ورود مسافر یا گردشگر از کشور خارجی نیز به منطقه آزاد،از حقوق گمر کی و عوارض معاف است.
در منطقه آزاد شخص می تواند تولید کند و محصول آن را صادر نماید.در این صورت از حقوق گمرکی و عوارض معاف می باشد.چنانچه درصدی از امکانات داخل استفاده کرده باشد به هنگام ورود کالا به داخل کشور به همان میزان معافیت از حقوق گمرکی تعلق می گیرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت
مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قشم
-فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شرکا و مدیران شرکت
-دو نسخه اساسنامه
-دو نسخه شرکتنامه
-دو نسخه تقاضانامه
-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس
-ارائه تاییدیه پرداخت حق الثبت
-دریافت مجوز فعالیت اقتصادی
مدارک لازم برای ثبت شرکت با سهامی خاص در قشم
-کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران
-دو نسخه اساسنامه
-دو نسخه اظهارنامه
-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس
-دو نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره
-گواهی بانکی دال بر تادیه پرداخت حداقل 35% سرمایه به یکی از بانک های منطقه به نام شرکت در شرف تاسیس
نکته:چنانچه تمام یا بخشی از سرمایه شرکت آورده غیر نقدی باشد ارائه ارزیابی قیمت آورده غیر نقدی کارشناس رسمی الزامی است.
-ارائه تاییدیه پرداخت هزینه حق الثبت
-دریافت مجوز فعالیت اقتصادی
پروسه ثبت شرکت در قشم
-دریافت مجوز ثبت شرکت از طریق معاونت اقتصادی سازمان
-تکمیل مدارک فوق و پرداخت حق الثبت
-تکمیل اطلاعات خواسته شده و تعیین نام



 
فن دفتر داری و حسابداری وسیله ای است که اطلاعات لازم را راجع به وضع تاجر و موسسات تجارتی تحصیل و جمع آوری نموده و به تاجر و اشخاص ذینفع امکان می دهد در هر موقع از وضع دارایی،دیون و مطالبات و تعهدات و پیشرفت یا عدم پیشرفت امور موسسه تجارتی اطلاع حاصل نماید.

- مراحل ثبت شرکت از «الف» تا «ی»

- مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

پس هر تاجری به استثنای کسبه جزء مکلف است دفاتر 1-روزنامه 2 –کل 3-دارایی4 -کپیه را داشته باشد.بخصوص که قوانین مالیاتی ایران درآمد بازرگان و شرکت ها را بر اساس ترازنامه و حساب سود و زیان آنان که از روی دفاتر قانونی تنظیم می شود قرار می دهد.
1-دفتر روزنامه:دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجارتی و معاملات راجع به اوراق تجارتی(از قبیل خرید و فروش و ظهر نویسی) و بطور کلی جمیع واردات و صادرات تجارتی خود را به هر اسم و رسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند در آن دفتر ثبت نماید.
2-دفتر کل:دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلفه آن را تشخیص داده و جدا نموده هر نوعی را در صفحه مخصوص در آن دفتر بطور خلاصه ثبت کند.
3-دفتر دارایی:دفتری است که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده در آن دفتر ثبت و امضاء نماید و این کار تا پانزدهم  فروردین ماه سال بعد انجام پذیرد.
4-دفتر کپیه:دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید.
قانون گذار اهمیت مخصوصی برای دفاتر تجارتی قائل شده و بین تجار،دفاتر تجارتی سندیت دارد.(بنابراین دفاتر روزنامه و کل دارایی)قبل از آنکه در آن چیزی نوشته شود توسط مرجع ثبت شرکت ها باید پلمپ گردد.
بموجب مفاد ماده 11 و 12 قانون تجارت مذکور در ماده 6(روزنامه-کل-دارایی و کپیه) و سایر دفاتری که تجار برای امور تجارتی خود به کار می برند (مانند دفتر اوراق سهام-دفتر انبار و نظایر آن) در صورتی معتبر و دارای سندیت می باشند که مطابق مقررات این قانون تهیه و تنظیم شده باشند در غیر اینصورت فقط علیه صاحب آن ها معتبر خواهند بود.لذا با توجه به مراتب فوق دفاتر روزنامه،کل و دارایی می بایست از طرف اداره ثبت،شماره گذاری،امضا و پلمپ گردند.از آن جا که ترازنامه جایگزین دفتر دارایی شده است لذا در حال حاضر پلمپ و شماره گذاری دفاتر روزنامه و کل که معمولاَ اساس حسابداری موسسات را تشکیل می دهند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و پلمپ سایر دفاتر تقریباَ متروک و منسوخ شده است.
ماده 2 آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر مقرر می دارد:دفاتر روزنامه و کل باید به زبان فارسی تحریر و قبل از ثبت هرگونه معامله در آن ها مطابق مقررات مواد 11 و 12 قانون تجارت مصوب 1311 از طرف نماینده اداره ثبت اسناد امضاء و پلمپ گردد.لذا،دفاتر تجارتی باید دارای نمره ترتیبی(صفحه گذاری شده) و قیطان کشیده باشد و با درخواست کتبی متقاضی(در خصوص شرکت ها و موسسات غیر تجارتی به امضاء صاحبان امضاء مجاز)و ممهور نمودن کلیه صفحات هر دفتر به مهر مخصوص پلمپ دفاتر تجارتی و سپس پرداخت حق الثبت مربوط و تکمیل نمودن اظهارنامه پلمپ دفاتر تجارتی،دفاتر فوق توسط متصدی مربوط در دفتر مخصوص ثبت و به امضاء مسئول مربوط خواهد رسید.
ضمناَ باید دوطرف قیطان با مهر سربی که وزارت دادگستری برای این منظور تهیه می نماید منگنه شده و کلیه اعداد با تمام حروف نوشته شود.متصدی امضاء مکلف است که صفحات هر دفتری را شمرده،در صفحه اول و آخر آن تعداد صفحات آن را با قید تاریخ امضاء نماید.
آنچه که مهم است تاریخ پلمپ دفاتر فوق الذکر می باشد چون گفته شد که ترازنامه و حساب سود و زیان کلیه اشخاص حقوقی متکی به دفاتر قانونی آن ها می باشد.لازم به توضیح است که یکی از وظایف هیئت مدیره تسلیم ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر قانونی حداکثر تا یک ماه پس از سال مالی به دارایی محل می باشد.
بنابراین قبل از پایان هر سال مالی بایستی دفاتر قانونی سال مالی بعد را پلمپ نموده و آماده شروع عملیات مالی سال بعد نمایند.چون قانون مالیات های مستقیم نیز ادارات ثبت را مکلف نموده است که دفاتر ثبت شده و شماره های آن را به انضمام سایر موارد خواسته شده در قانون در آخر هر ماه به اداره امور اقتصادی و دارایی محل اقامت موسسه ارسال دارند.لذا اهمیت تاریخ پلمپ دفاتر قانونی مشخص می گردد.
البته در مورد موسسات جدیدالتاسیس تاخیر ثبت دفاتر برای اولین سال تاسیس تا سی روز از تاریخ ثبت شخص حقوقی  یا تاریخ شروع بکار سایر اشخاص مجاز شمرده است.همچنین در مواردی که دفاتر پلمپ شده توسط مقامات قضایی یا سایر مراجع قانونی از دسترس مودی خارج شود صاحب دفتر حداکثر ظرف مدت سی روز باید نسبت به پلمپ و ثبت دفاتر قانونی جدید و ثبت عملیات آن مدت در دفاتر جدید اقدام نماید.چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی از دفاتر پلمپ شده سال قبل استفاده ننموده باشند یا به عبارتی دفاتر ثبت و پلمپ شده نانویس مانده باشد و قصد استفاده آن را برای سال مالی آتی داشته باشد مراتب حداکثر ظرف مدت سی روز از تاریخ شروع سال مالی جدید با ذکر مشخصات دفاتر مزبور به حوزه مالیاتی ذیربط اعلام می شود.
هر یک از دفاتر قانونی باید در هر صورت تا ده سال در محل شرکت و جزء اسناد شرکت نگهداری گردد و دفاتر هر شرکتی که منحل شده باشد با نظر مدیر ثبت اسناد در محل معینی از تاریخ ختم تصفیه تا ده سال باید محفوظ بماند.
در هر حال پلمپ نکردن دفاتر تجارتی آن ها را از قدرت اثباتی محروم نکرده،بلکه می تواند جزء امارات قضایی محسوب گردد.
مدارک مورد نیاز جهت پلمپ دفاتر عبارتند از:
-کپی شناسنامه مدیر عامل و مهر شرکت
-ارائه آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی
-تقاضای اخذ دفاتر تجاری
اخذ پلمپ دفاتر:
جهت اخذ پلمپ دفاتر،به  سامانه اداره ثبت شرکت ها قسمت پلمپ دفاتر تجارتی مراجعه نمایید و قسمت اطلاعات متقاضی را تکمیل کنید.اطلاعات متقاضی پلمپ شامل نوع شخص متقاضی،تابعیت متقاضی،شماره همراه می باشد.تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراهی که در این قسمت درج می نمایید ارسال خواهد شد.قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل کنید.منظور از شروع سال،ماه و روز مالی انتخاب آن ها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده است می باشد.تاریخ پایان سال مالی،نیز توسط سامانه محاسبه می گردد.بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال،ماه و روز مالی نمی باشد.
سپس با طی کردن سایر مراحل خواسته شده در سامانه (اطلاعات شخصیت حقوقی،اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ،هیئت مدیره شرکت/موسسه،سمت هیئت مدیره شرکت موسسه) فرم اظهارنامه ای که در سایت است را نیز پر کنید و از آن پرینت بگیرید. چنانچه اطلاعات را به درستی وارد نموده باشید و مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است)می بایست پرینت اظهارنامه را به همراه مدارکی که ذکر شد،به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال دارد.
فرم گواهی پلمپ دفاتر
شرکت/خانم/آقا
دفاتر خود را در تاریخ...............تحت شماره.....................در این اداره کل پلمپ نموده است.این گواهی حسب درخواست متقاضی جهت ارائه به ..............................صادر گردیده است.
اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
موارد رد دفاتر:
ماده 20 تخلف از تکالیف مقرر  در این آیین نامه در موارد زیر موجب رد دفاتر می باشد:
1-در صورتی که دفاتر ارائه شده از پلمپ خارج شده و یا فاقد یک یا چند برگ باشد.
2-عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز.
3-ثبت هزینه ها و درآمد و هر نوع اعمال و اقلام مالی غیر واقع در دفاتر به شرط احراز(توضیح آنکه ثبت هزینه هایی که وقوع آن محقق بوده اما به دلایل خاص قانونی از حیث مالیاتی قابل قبول نیست و برگشت داده می شود به منزله ثبت هزینه های غیر واقعی تلقی نمی شود)
4-ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطور
5-نوشتن دفاتر با وسایلی که به سهولت قابل محو است(مانند مواد گرافیت)ممنوع است.
6-تراشیدن،پاک کردن و محو کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء استفاده(اگر در نوشتن مطالب دچار اشکال شدیم،با توجه به این که استفاده از لاک غلط گیر و هر گونه وسیله از این قبیل ممنوع است،تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روی کلمه یا عدد اشتباه با خودکار قرمز یک خط بکشیم و با همان خودکار یا خودنویس اصلی درست آن را بنویسیم)
7-تاخیر تحریر دفاتر روزنامه و مشاغل زاید بر حد مجاز مندرج در تبصره های 2 الی 4 ماده 13 و ماده 17 (یعنی بدون منظور سوء استفاده تا 15 روز و از تاریخ شروع فعالیت شرکت تازه تاسیس تا 30 روز) و تاخیر تحریر دفتر کل زاید بر حد مجاز مندرج در ماده 14 این آیین نامه .(یعنی حداکثر تا پانزدهم ماه بعد)
8-عدم ثبت عملیات شعبه یا شعب در دفاتر مرکزی طبق مقررات ماده 15 این آیین نامه
9-در اجرای مقررات تبصره 3 ماده 13 این آیین نامه در مواردی که دفاتر مزبور به ادعای مودی از دسترس وی خارج شده باشد و غیر اختیاری بودن موضوع مورد تایید اداره امور مالیاتی ذیربط قرار نگیرد.(مثلاَ مودی ادعا کند دفاتر به سرقت رفته اما دادگاه رای خلاف آن را بدهد)
10-عدم ارائه دستورالعمل های نحوه کار با نرم افزارهای مالی مورد استفاده و همچنین عدم تسلیم خلاصه عملیات موضوع ماده 17 این آیین نامه در مهلت مقرر در مورد اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می نمایند.
11-عدم تطبیق مندرجات دفاتر قانونی یا دفتر مشاغل حسب مورد که به شرح ماده 17 این آیین نامه تهیه و تنظیم گردیده با اطلاعات موجود در سیستم های الکترونیکی،در مورد اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می نماید.
12-جای سفید گذاشتن بیش از حد معمول در دفتر روزنامه و دفتر مشاغل به منظور سوء استفاده(چه دو خط و چه یک صفحه-دوستان توجه داشته باشند که در این میان باید در مورد صفحاتی که به هم چسبیده اند خیلی دقت کرد.از طرف دیگر هر بار که هنگام نوشتن دفاتر به منظور انجام کاری فرایند نوشتن قطع می شود،قبل از نوشتن مجدد بهتر است ابتدا صفحه قبل را مشاهده کنیم تا از صحت پر و خالی بودن آن مطمین شویم.به طوری که منجز به ایجاد اشتباهات جبران ناپذیر نگردد.سفید ماندن پایین حساب های کل و پایان دفتر روزنامه یا پایان اسناد در صورتی که بخش سفید مانده با یک خط بسته شود،به اعتبار دفاتر خللی وارد نمی کند)
13-عدم ارائه یک یا چند جلد از دفاتر امضاء پلمپ و ثبت شده نانویس(یعنی دفاتر پلمپ شده توجه کنید که این دفاتر نمی توانند در سال های آتی استفاده شوند و تا 10 سال بایستی آن ها را به همان صورت نگاهداری کرد)
14-استفاده از دفاتر ثبت و پلمپ شده سال های قبل برخلاف ماده 3 این آیین نامه.
15-بستانکار شدن حساب های نقدی و بانکی مگر این که حساب های بانکی با صورتحساب بانک مطابقت ننمایند و یا بستانکار شدن حساب های بانکی یا نقدی ناشی از تقدم و تاخر ثبت حساب ها باشد که در این صورت موجب رد دفتر نیست.
16-در صورتی که ثابت شود اسناد ثبت شده در ماشین های الکترونیکی ظرف مهلت های مقرر در مواد 1413 و 17 آیین نامه (با در نظر گرفتن مقررات تبصره های ماده 13)قطعی نشده باشد.(یعنی بایستی در خصوص صدور ثبت با استفاده از ماشین های الکترونیکی مهلت مقرر برای صدور سند قطعی غیر قابل تغییر رعایت شود.به عبارت دیگر اسناد موقت مربوطه باید به اسناد دائم تبدیل شوند.)
هر گونه اصلاحات مربوط به عملیات و رویدادهای مالی مربوط به قبل از قطعیت اسناد باید در همان سال از طریق ثبت های حسابداری اصلاح گردد.
17-تهیه و تنظیم صورت های مالی بدون رعایت مقررات ماده 18 این آیین نامه برای اشخاص حقوقی و مشمولین بند الف ماده 96 قانون مالیات های مستقیم مصوب 27/11/1380
18-اشتباه حساب حاصل از ثبت عملیات موسسه در صورتی که نسبت به اصلاح آن طبق مقررات تبصره ماده 11 این آیین نامه اقدام نشده باشد.(یعنی اصلاح حساب در همان سال با استفاده از استانداردهای حسابداری و متکی بر ارائه مستندات کافی)
19-در صورتی که مودیان مالیاتی حسب مورد از اوراق مخصوص ماده 169 قانون مالیات های مستقیم استفاده ننمایند.(طبق ماده 169 قانون مالیات های مستقیم وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند در صورتی که به منظور تسهیل  در تشخیص درآمد مودیان مالیاتی کاربرد وسائل،روش ها،صورتحساب ها و فرم هایی را جهت نگاهداری حساب برای هر گروه از آنان ضروری تشخیص دهد،مراتب را تا آخر دی ماه هر سال در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار آگهی کند و مودیان از اول فروردین سال بعد مکلف به رعایت آن ها می باشند،عدم رعایت موارد مذکور در مورد مودیانی که مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند موجب بی اعتباری دفاتر خواهد بود و در مورد سایر مودیان موجب تعلق جریمه ای معادل 20 درصد مالیات منبع می باشد.
تبصره-در صورتی که رعایت موارد مذکور در ماده فوق بنا به تشخیص هیئت حل اختلاف مالیاتی از عهده مودی خارج بوده،مشمول بی اعتباری دفاتر و جرایم مربوط حسب مورد نخواهد بود)
ماده 21.هیات سه نفری حسابرسان موضوع بند 3 ماده 97 قانون مالیات های مستقیم در مواردی که با توجه (استانداردهای حسابداری و درجه اهمیت ایرادات مطروحه از سوی اداره امور مالیاتی و رعایت واقعیت امر احراز نمایند که ایرادات مزبور به اعتبار خللی وارد نمی نماید،می توانند نظر خود را مبنی بر قبولی دفاتر و اسناد و مدارک اعلام نمایند).


تبدیل و انحلال شرکت بامسئولیت محدود

چهارشنبه 18 دی 1398 11:03 ق.ظ


 
در این مقاله قصد داریم تا به تشریح تبدیل و انحلال شرکت بامسئولیت محدود بپردازیم. با ما در ثبت شرکت فکر برتر همراه باشید.
منظور از تبدیل این است که بدون محو شخصیت حقوقی قبلی شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی جدیدی برای آن ، شرکت شکل و قالبی نو پیدا کند .  در واقع، در تبدیل شرکت شکل شرکت تغییر می کند و همان دارایی در شکل شرکت جدید بروز پیدا می کند. مزیت تبدیل شرکت، به معنای انحلال و تشکیل شرکت دیگری است که از تشریفات ثبت و پرداخت حق الثبت شرکت جدید جلوگیری می کند.
گرچه در قانون تجارت تبدیل شرکت بامسئولیت محدود به شرکت دیگر پیش بینی نشده، اما با توجه به اینکه تبدیل شرکت به شرکت دیگر شخصیت حقوقی شرکت را منتفی نمی کند، در قانون گذاری ایران مجاز است ؛ منتها چون تبدیل شرکت به منزله تغییر اساسنامه است، تبدیل زمانی موثر خواهد بود که مطابق مقرراتی که برای تغییر اساسنامه مقرر است، انجام شود. البته از آنجا که تبدیل شرکت بامسئولیت محدود به شرکت تضامنی، متضمن افزایش تعهدات شرکاست، مطابق قواعد عام حقوق مدنی جز با اجازه همگی شرکا مجاز نیست.
انحلال شرکت بامسئولیت محدود :
شرکت بامسئولیت محدود ممکن است همانند هر شرکت تجاری دیگر به علل مختلف به پایان فعالیت خود برسد. جهات انحلال این شرکت، در مقایسه با شرکت سهامی اندکی متفاوت و در عین حال گسترده تر از عوامل انحلال آن شرکت دیده شده است.
انحلال شرکت که به تصفیه آن منجر می شود ، در یکی از فروض منعکس در ماده 114 قانون تجارت به شرح ذیل محقق می شود :
- شرکت، مقصودی را که برای آن تشکیل شده، انجام داده یا انجام آن غیرممکن شده باشد، مثلاَ قانون انجام فعالیت های مشابه، فعالیت شرکت را غیرقانونی اعلام کند ؛
- وقتی شرکت برای مدت معین تشکیل شده بوده و مدت منقضی شده و شرکا شرکت را تمدید نکنند؛
- وقتی شرکت ورشکسته شود؛
- در صورت تصمیم به انحلال توسط عده ای از شرکا که دارای بیش از نصف سرمایه شرکت باشند ؛
- چنانچه نصف سرمایه شرکت به واسطه ضرر و زیان از بین رفته باشد و یکی از شرکا تقاضای انحلال کرده و محکمه دلایل او را موجه دیده باشد و سایر شرکا حاضر نباشند برای نجات شرکت از انحلال سهم او را پرداخت کنند ؛
- هنگام فوت یکی از شرکا، اگر به موجب اساسنامه موثر در انحلال پیش بینی شده باشد.
در صورت انحلال شرکت به سبب ورشکستگی، تصفیه شرکت بر اساس مقررات ورشکستگی به عمل می آید. در سایر موارد، تصفیه شرکت تابع مقررات مواد 202 لغایت 218 قانون تجارت خواهد بود.
بطلان شرکت بامسئولیت محدود :
به موجب ماده 100 قانون تجارت ، " هر شرکت با مسئولیت محدود که برخلاف مواد 96 و 97 تشکیل شده باشد باطل و از درجه اعتبار ساقط است لیکن شرکا در مقابل اشخاص ثالث حق استناد به این بطلان ندارند ".
در موارد ذیل شرکت با مسئولیت محدود باطل است :
1. اگر تمام سهم الشرکه نقدی تادیه نشود و یا تمام آورده غیرنقد تقویم یا تسلیم نشود.
2. عدم تعیین آورده غیرنقد
رفع موجبات بطلان توسط شرکا موجب می شود که شرکت تشکیل شود اما شرکت از روزی تشکیل شده محسوب می شود که موجب بطلان مرتفع شود نه از روزی که شرکا شرکت را تشکیل شده اعلام کرده اند. اشخاص ذینفع نیز می توانند از آثار بطلان تا قبل از تاریخ برطرف شدن موجب بطلان استفاده کنند.
از انتخابتان متسکریم.


نگاهی دیگر به مبحث ثبت شرکت در پرتغال

چهارشنبه 18 دی 1398 11:02 ق.ظ


 
قابل توجه متقاضیان ثبت شرکت در پرتغال، در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره کشور پرتغال، قابلیت های سرمایه گذاری در پرتغال و نحوه ثبت شرکت در پرتغال ارائه نماییم. با ما در ثبت شرکت فکر برتر همراه باشید.
پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا است. پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی است که از شاخه زبان های رومی تبار است. تولید ناخالص این کشور به کشاورزی، صنعت و خدمات وابسته است.
محصولات صادراتی آن شامل پوشاک و کفش، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و کاغذ است.
محصولات وارداتی آن هم شامل تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی ، محصولات پتروشیمی ، منسوجات و محصولات کشاورزی است.
از ویژگی های این کشور می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- کشور پرتغال در رتبه 46 رقابتی ترین اقتصادها در میان 138 کشور دنیا قرار دارد. پرتغال کشوری است با اقتصاد و کشاورزی مدرن
- موقعیت استراتژیک پرتغال از شرق و غرب، کار و تجارت را آسان می سازد.
- شبکه راه آهن این کشور 2843 کیلومتر طول دارد.
- 6 فرودگاه و 10 بندر اصلی در این کشور وجود دارند.
- یکی از باستانی ترین کشورهای جهان
- کشوری مناسب برای سرمایه گذاری
- کشوری امن
- عضو موسس منطقه یورو، عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن ، عضو سازمان ملل ، ناتو و سازمان تجارت جهانی

مزایای ثبت شرکت در پرتغال :
پرتغال، مشوق های سخاوتمندانه ای را ارائه می کند که بسیاری از آن ها توسط صندوق های سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در جهت جذب شرکت های خارجی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، حمایت های مالی می شوند. مشوق های ویژه نیز برای پروژه های بزرگ سرمایه گذاری و برای طرح های پیشنهادی که گردشگری، علم و محیط زیست را به نحوی مثبت، تحت تاثیر قرار می دهند در دسترس می باشد.
مزایای ثبت شرکت در پرتغال به قرار ذیل است :
- مالکیت 100% ( بدون نیاز به شریک محلی )
- دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت
- امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال
- امکان درخواست پاسپورت 5 سال بعد از اخذ اقامت دائم
- امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا
- افتتاح حساب شرکتی و شخصی
- استفاده از مارک تجاری ( برند ) اروپایی
- قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
شایان ذکر است ، امروزه ثبت شرکت در پرتغال نسبت به چیزی که قبلاَ بود ، پیچیدگی بسیار کمتری دارد. پرتغال در سال های اخیر، رویه های ثبت خود را تسهیل نموده است اگرچه بهره مندی از مشاوره حرفه ای ، هنوز کاملاَ ضروری می باشد. لذا متقاضیان محترم ثبت شرکت در این رابطه، می توانند با ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایند. شرکت فکر برتر این افتخار را دارد که در کلیه زمینه های مربوط به راهنمایی، ارائه مشاوره و ثبت شرکت شما را در تمامی مراحل همراهی کند.

انواع ثبت شرکت در پرتغال
دو شکل اصلی ساختار شرکتی برای شرکت های خارجی وجود دارد که عبارتند از : الف ) شرکت عمومی (A) و شرکت محدود خصوصی (lda)
الف) ویژگی های اصلی یک شرکت عمومی چیست ؟
- غالب استاندارد برای کسب و کارهای بزرگ می باشد.
- حداقل سرمایه مشارکتی 50000 یورو است.
- حداقل تعداد سهامداران، پنج نفر است.
- حسابداری و حسابرسی دقیق، مورد نیاز است.
ب) ویژگی های اصلی یک شرکت محدود خصوصی چیست ؟
- پرطرفدارترین غالب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط
- حداقل سرمایه مشارکتی، اکنون فقط 1 یورو می باشد .
-  تعهدات، محدود به میزان سرمایه گذاری شده است.
- عدم وجود محدودیت برای سهامداران خارجی
- حداقل تعداد سرپرستان، دو نفر می باشد.

مالیات شرکتی پرتغال
مالیات شرکتی در پرتغال، بالا و دارای نرخ 25% به علاوه 5/2% مالیات محلی است اگرچه این یک بهبود محسوب می شود. اما پرتغال می تواند منطقه تجارت آزاد مادی را که دارای نرخ مالیات شرکتی بسیار پایین تر و بین 2% و 5/12% می باشد را ارائه نماید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در پرتغال :
1- تهیه و تنظیم پیش نویس اساسنامه شرکت
2- تکمیل فرم های مربوط به ثبت شرکت
3- خرید و اجاره دفاتر در زمینه فعالیت های شرکت
4- کپی گذرنامه فرد متقاضی
5- ارائه طرح های توجیهی اقتصادی
6- کپی آخرین مدرک تحصیلی
7- وکالتنامه که باید توسط موکل امضا شود.
شایان ذکر است، برای ثبت شرکت در پرتغال نیاز به استخدام مدیرمالی دارید. حساب بانکی باید به نام شرکت افتتاح شود. فرم امضا باید به درستی تهیه شود و همینطور نیاز زبه عرضه گواهی سوپیشینه است.
شما برای ثبت شرکت در پرتغال باید نام شرکت، نوع کسب و کار، آدرس ثبت نام و همینطور یک کپی از صورت جلسه را برای شعبه در نظر بگیرید. نام نماینده شعبه باید به درستی انتخاب شود و همینظور نوع فعالیت شعبه باید به دقت مشخص شود.



آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic